:: Novella Mania~Aku Kembali::

Tiga hari lepas, adik ajak bapak pi kedai buku. Aku pun mengekor jugak.. Nak tolong mak masak, awal lagi time tu. Dah agak lama rasanya tak melepak kat kedai buku. Tempat yang selalu kami lepak, sudah semestinya Hasani Books Store. Aisey..dengar cam lekeh je kedai buku ni. Mesti tertanya-tanya kan, apsal tak lepak je kat MPH or Popular. Ekekeke..jawapannya cuma satu, kedai buku ni yang paling dekat ngan rumah aku. Lima minit je perjalanan. Bandar Sungai Petani yang semakin sibuk hari demi hari, tak memungkinkan kitorang pergi ke bandar sana. Bandar Sungai Petani sekarang dah tak macam dulu beb! Makin hari, makin banyak kawasan-kawasan baru yang dibuka. Nak pergi bandar pun, terpaksa fikir dua kali. Huhuhu! Memang tak sanggup..

Bandar Sungai Petani..semakin maju dari hari ke hari..


Ha,,jangan tak percaya, Hasani Books Store ni mempunyai beberapa cawangan di negeri-negeri utara tanah air. Bunyi macam tak de kelas je kan.. Hehehe!

Sambil melepak kat book store, aku usya-usya jugak buku-buku yang nak dijadikan koleksi baru. Belek punya belek, last-last aku amik Rahsia Rindu Bau Pohon Tin, Laskar Pelangi dan Sang Pemimpi.. memang masyuk! Adik pulak tangkap novel Cinta Kau dan Aku. Angah pulak melilih novel Sungguh Aku Cinta untuk penuhkan rak novel dia yang semakin hari semakin menimbun tu..adoyai!! Time nak bayar, menggigil jugak tangan nak keluarkan duit.. Tapi takpelah, semua ni ilmu beb! Hehehe.. buat muka toya je la time tu..


Cuti seminggu ni aku sibuk online sambil baca semua buku-buku ni. Sungguh Aku Cinta.. macam tak berapa kick sangat. Novel Anis Ayuni yang terdahulu semuanya dah ada dalam koleksi, tapi bukan aku yang keluarkan modal. Dah tentu dengan belas ihsan Angah and Along. Ekekeke..

Pasni jangan pelik kalau tiba-tiba enty aku bernada romantis dan melankolik..Kakaka! Dah kompem novel-novel ni yang pengaruh aku ;)

Buku-buku yang baru dibeli..masyuk..!masyuk!

:: Mysangkora:: Ngantuk jugak nak habiskan Sang Pemimpi and Laskar Pelangi. Bahasa Indonesia dia pergh..!! Memang kaw-kaw betul..apapun, novel ni memang masyuk! Banyak mesej tersembunyi yang kita tak nampak dengan mata kasar.. enjoy reading!

0 Responses