:: Teruja ::

Semenanjung, Sabah or Sarawak? Mana satu tempat aku bakal berkhidmat?

Ape lagi yang ditunggu minggu ni..Cerita kedai kopi paling panas, sudah semestinya cerita posting. Fuh! Panas punggung. Masing-masing tak senang duduk. Setiap hari tercongok depan PC, nak tengok list untuk posting Disember 2009 dah keluar belum. Bila aku letak status ym yang berbunyi "Sabah! Tunggu Kedatangan aku!" Ramai yang buzz and tanya pasal status tu. Kwang3..jangan tertipu wahai manusia. Itu hanya kata-kata yang lahir dari hati aku. Kata-kata kudus yang lahir dari hati seorang insan kerdil yang mempunyai misi besar (pehal poyo semacam ayat ni??)

Sabah, Sarawak or Semenanjung? Tiga tempat ni yang jadi persoalan sampai skang. Aku tetap setia menunggu jawapan tu. Kat mana tempat pertama aku bakal berkhidmat? Cane pentadbiran sekolah aku nanti? Apa tugas yang bakal aku dapat: S/U Sukan, Guru Data, S/U peperiksaan or lain-lain jawatan? Cane pulak ngan rakan-rakan sejawat nanti? Tak dapat aku bayangkan semua ni.. selama ni kawan-kawan aku sebaya je. Pasni rakan-rakan sejawat dah semestinya usia lebih dari aku. Walaupun dah ada tiga kali pengalaman latihan ngaja, ketakutan tu tetap masih ada..huhuhu.

Walau apa pun, aku pasrah je. Tawakal. Doakan yang terbaik untuk diri sendiri dan rakan-rakan. Mana-mana tempat pun sama je sebenarnya, semuanya terpulang pada kita. Cabaran yang digalas harus dijalankan dengan baik. Kementerian dah lima tahun setengah 'besarkan' aku. Sekarang, masa untuk membalas segala 'jasa dan budi' yang telah diberikan. Anak sulung ni dah bersedia untuk berkhidmat. Harapnya semangat aku yang tengah berkobar-kobar ni akan terus menyala sampai bila-bila. Chewah!


:: MySangKora::
Serius! Sangat teruja nak tau mana tempat bakal ditempatkan. Hati ni dah tak mampu tunggu lagi :|




2 Responses
  1. Anonymous Says:

    Sabah kot tempat kamu nanti.....


  2. yo!
    nak je kalo dpt sabah..
    muda2 ni masa utk tima ilmu kt tmpt org..
    frasa utk sedapkan hati: *lambakan elaun setiap bulan! bole kaya cpt*
    hihihi