:: Bila Ada Yang Terguris Dan Mengguris::


Kita hanyalah manusia biasa. Aku, kamu dan juga mereka. Masing-masing punya cerita berbeza. Aku dengan caraku, kamu juga begitu. Haluan kita juga berbeza. Tapi jangan dilupa, setiap dari kita berkongsi rasa yang sama. Terguris dan mengguris!


Siapa yang mengguris? Dan siapa pula yang terguris? Kita tidak punya jawapan. Mengapa? Di manakah janji-janji kita dulu, pahit getir perjuangan ditanggung bersama? Ya, dengan pantas hati kecilku berkata itu hanya kata-kata manis penyedap rasa! Kita semua berpura-pura! Apabila ungkapan kata melampaui akal fikiran, nah..ini akibatnya! Sedarkah aku, kamu dan mereka??


Letih...penat...lelah. Cukup sampai di sini saja. Letih melayan kerenah manusia yang tidak tahu menghargai dan mengenang budi. Penat dengan suasana dan keadaan sekeliling. Lelah dengan segala janji yang dimungkiri. Cukup setakat ini!


Aku, kamu dan mereka. Sedarlah... Kita tidak punya masa yang panjang. Hidup umpama putaran roda, tak selamanya kita akan berada di atas. Satu masa nanti tidak mustahil kita akan jatuh ke bawah. Usah mendabik dada dengan apa yang dimiliki... kerana ianya tidak kekal melainkan Allah SWT...


2 Responses
  1. Anonymous Says:

    Entry berunsur emosional.. ngeee~~


  2. Yup.. kata-kata yang lahir dari hati.
    moga aku,dia dan mereka mengerti.
    *haisy..skema sgt bunyi ni hohoho..*